John Lewis heeft deze week weer hun traditionele kerstcommercial gelanceerd! Al meer dan tien jaar is de feestelijke advertentie van warenhuis John Lewis (een soort Bijenkorf) een groot jaarlijks tv-moment dat het seizoen voor de kerstinkopen inluidt in Groot-Britannië.
Het thema is dit jaar een hele hechte vriendschap met een kerst-alien. In de campagnes komen vaak schattige personages voor die miljoenen kijkers trekken. Dit jaar wordt de muziek verzorgd door Lola Young, die een cover heeft gemaakt van Philip Oakey & Giorgio Moroder’s Together in Electric Dreams. Vorig jaar was het thema 'Give a little love'. Met de campagne wilde de keten toen oproepen om wat aardiger te zijn voor elkaar. De manier waarop Britten toen met elkaar omgingen speelde toen een enorme rol. Dit jaar zegt John Lewis tegen Marketingweek dat het inspeelt op het verlangen van de consument naar vreugde en escapisme na 'een uitdagende 18 maanden' met een kerstcommercial die verhaalt over een kosmische ontmoeting tussen een schooljongen en een ruimtereiziger. Het concept, bedacht door Adam&eveDDB, wil de ouderwets gezellige magie van Kerst overbrengen door de ogen van iemand die het nog nooit eerder heeft meegemaakt. En het resultaat mag er zeker zijn.
0 Comments
Leave a Reply. |